X

مقالات

انواع متداول برنامه‌های بازنشستگی

دوشنبه، 24 بهمن 1401 | Article Rating
انواع متداول برنامه‌های بازنشستگی

انواع متداول برنامه‌های بازنشستگی 

به طور کلی، یک طرح بازنشستگی با حمایت کارفرما، مزایای مفیدی را هم برای کارمندان و هم برای کارفرمایان فراهم می‌کند. این برنامه‌ها شامل مواردی مانند پرداخت خودکار چک پرداختی به پس‌انداز، معافیت‌های مالیاتی و حتی برخی شرکت‌ها برای تطبیق مشارکت‌های کارمندان تا مقدار مشخصی است.

دو دسته اصلی وجود دارد که برنامه های بازنشستگی را تعریف می‌کنند: یک طرح با مزایای تعریف‌شده [1](DB) و یک طرح مشارکت تعریف‌شده [2](DC).

یک طرح مزایای تعریف‌شده مبلغ سود تضمین شده ماهانه را در زمان بازنشستگی ارائه می‌دهد. همچنین به عنوان طرح‌های بازنشستگی شناخته می‌شود، طرح‌های مزایای تعریف‌شده توسط کارفرمایان حمایت می‌شود که معمولا مدیران سرمایه‌گذاری را برای رسیدگی به حساب‌ها استخدام می‌کنند. کارفرما در این نوع طرح ریسک را به عهده می‌گیرد.

طرح سهم تعریف شده همان پرداخت تضمینی را در زمان بازنشستگی ارائه نمی‌دهد. (k)401 نمونه ای از طرح مشارکت تعریف شده است. این نوع طرح‌ها شامل کمک‌های کارفرما و کارمند است که اغلب با درصد مشخصی از حقوق سالانه یک کارمند است. کارمند در این نوع طرح ریسک را به عهده می‌گیرد. ارزش کلی حساب بر اساس ارزش سرمایه‌گذاری ها تغییر خواهد کرد. در زمان بازنشستگی، کارمندان مانده حساب را بر اساس سهم به اضافه یا منهای سود و زیان ناشی از سرمایه‌گذاری دریافت می‌کنند.

 

[1] defined-benefit

[2] defined-contribution

ثبت امتیاز
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: